BNa
(Dipetik dari Majalah Rapi Disember 2010)

Terpanggil untuk buat post nih since ternampak perkataan "Kopi". aku terlalu addict dengan perkataan "caffein". Tempoh yang paling lama terputus hubungan dengan caffein adalah masa pregnantkan my son. but my second child, aku belasah je.

thus, for those yang nak diet, salah satunya adalah dengan minum kopi. the more u consume kopi the more kadar pembakaran lemak yang berlaku. tapi janganlah melampau sangat. itu tak sihat tu..hihihihih

yang kedua, of course drink plenty of plain water which i hate most. tapi mana-mana artikel ker aper ker..all mention how the water is so important to be included in our diet. makin banyak minum makin kurang lemak yang tersimpan. (tapi jgn sampai kembung perut laks)

yang ketiga, breakfast, yang ini mmg aku tak tinggal, sbb ia umpama macam jumpstart of the day, slalu yang paling ringkas aku akan amik oat, but now since dah ada nutrimeal, aku amik nutrimeal (eventhough aku mmg kurus) sbb aku nakkan tenaga yang berpanjangan

yang keempat, kunyah gula2 getah, yang nih aku tak berapa nak prefer sbb aku tak suka gula2 getah..hhihihihi,baik untuk senaman muka, segarkan nafas dan boleh bakar 11 kalori!!!

yang kelima,ketawa, haa..yang ni senang utk aku apply, kadang2 terlebih2 pulak..hihihih, kalau ketawa 10-15 minit sehari dapat bakar 50 kalori

yang keenam, marah, yang ni dikatakan dapat membakar sejumlah kalori, sebab kalau kita marah kita kuarkan energy, but aku rasa kalau kita tengah marah it;s better to alihkan the energy to something positive, dan aku penah buat, aku marah kat somebody, instead aku baling hp, aku amik kertas , aku lukis, and that's is a very best sketch yang aku penah sketch..tapi sayang at the end aku gumpalkan dan buang dalam tong sampah..hihihi

yang ketujuh, hubungan intim (untuk mereka yang dah kawin je tau), boleh bakar 300 kalori perjam.. mak aih...

yang kelapan, bercinta (tapi jgn melampau2 pulak) dan aku tak nak amik poin ni as rahsia diet, sebab this point is based on the observation done by McMaster U @Hamilton, so tolak poin ni.

yang kelapan, walking, yang ni konfirm leh bakar lemak, kalau boleh jln dengan laju, it's good for your heart also.kalau duk kat apartment, naik tangga..instead lift.
Labels: | edit post
0 Responses

Post a Comment